kruhovy citac

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Červenec 13 20:50:31 CEST 2015

Pokouším se to zapojení pochopit, ale nedaří se.
Může mi někdo prosím vysvětlit jako dojde k sepnutí následujícího stupně
po krátkodobém uzavření trigering tranzistoru?
Je to tak, že přes vazební kapacitu mezi stupni - 100nF dojde při
následném otevření Trig. tr.  k posunu emitoru NPN tranzistoru pod
ground, tj na cca -0.6V?
To se může udát pouze když předchozí stupen byl otevren a tudíž vazební
kapacita je nabitá na:
levá (sepnutá strana):
12V- 2x 0.6 (diody) - 0.6 (E-B PNP) - 0.2 (saturace NPN) - 0.6V (dioda v
emitoru NPN) = 9.4V
pravá strana: (nesepnutá):
0.6 (dioda emitor NPN) + 0.2 (saturace  trig. tr.) + 2x 0.6 (diody u
země) = 2V

Tedy na vazebním C bude cca 7.4V. To by mohlo stačit k posunu emitoru
pod zem.

Jdou mé úvahy správným směrem?

Petr