kruhovy citac

balu@home balu na k-net.fr
Pondělí Červenec 13 19:29:12 CEST 2015

Zdravim,

mam tu taky maly vikendovy projekt
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hodiny.JPG
Pozorny citatel urcite pochopil, ze ide o dalsie hodiny. V tomto pripade
su pouzite displejove elektroluminiscencne elektronky, kazda zobrazuje 7
bodov, jeden znak ma sirku 5 stlpcov. Displej je 1:6 multiplexovany po
jednotlivych cisliciach. Vsetka logika je realizovana tranzistormi a
diodami (asi 300 kazdeho). Ked to bude hotove zverejnim.

Trochu sa trapim s tranzistorovym kruhovym citacom. Pouzil som asi 40
rocne zapojenie (este z katalogu Motorola)
http://www.myprius.co.za/20097142649472.gif

Kedze displeje potrebuju 24V chcel som zapojenie upravit na 24V a celu
logiku bezat z jedneho napajacieho napatia 24V. Stravil som s tym
niekolko dni a myslim, ze som pochopil ako ten citac funguje. Ale za
svet sa mi to nepodarilo upravit z povodnych 12V na 24V. Bud sa neda
vyresetovat do stavu 1 z n, ale je zapnuty kazdy druhy tranzistor, alebo
to rozne osciluje, alebo to nerobi nic. Pouzil som rozne hodnoty prvkov,
skusil v simulatore a rovnako to nefunguje ani tam. Povodne zapojenie
funguje perfektne. Su tam 1% rezistory a na konci som zacal triedit aj
tranzistory podla zosilnenia.

Takze otazka je ako tento citac modifikovat na dvojnasobne napajacie
napatie? :-)

b.