Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Pondělí Červenec 13 15:11:18 CEST 2015

Narazim spise na ostatni vlivy.

Navrhnout vetrak ktery pojede 20 let bez vymeny uhliku neni tezke,
jen se to dnes uz tak nenosi. Norma nenorma, stejne je to pocitane vse do
200 tis. km.

Kvalitu kabelaze - ulamane a uhnile vodice uvnitr izolace
jsou ted bohuzel bezne. Nakolik to koreluje s vetsim mnozstvim vodicu
v dnesnich "CAN" autech nedovedu posoudit. Vodice pro sbernici CAN, ktera je
dnes velmi dulezita pro vetsinu funkci, vidi med jen z vlaku ... :-(

Ale
o Siemens motorovych jednotkach s technologii "vse na jedne keramice"
a jejich nachylnost na napr.
odprasknuti zapalovaci civkou (IGBT trandy) nebo
poskozeni zdroje 5Volt (napajeni pro vsechna cidla) by se dalo dlouho
klabosit.
Normy jsou krasna vec, ale kdyz to pak zakaznikovi po 3 letech odejde ...
Pak takova veta jako "neni problem, nova ECU stoji 26 tis., objedname,
vymenime" nepotesi. :-)

Nebo mrtve ABS jednotky od Bosche v nekterych modelech Opelu.
A takto bych mohl pokracovat.
Tlak na cenu, ktery lze vysledovat i z Vaseho prispevku, je neuprosny. Na
vse se specha ...

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz