Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Pondělí Červenec 13 14:48:54 CEST 2015


Jeste doplneni.
Asi meli ti 3 lide co vedeli jak jim CAN funguje zrovna dovolenou.
RS
----- Original Message ----- 
From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, July 13, 2015 2:25 PM
Subject: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 
2009 (MK3) - porucha klimy


Myslíte kvalita návrhu nebo kvalita součástek?
Před 4 lety jsem dělal v automotive a tam se na kvalitu dost dbalo a to 
nejen papírově. Princip byl prostý.
1) normy (ASIL D - ten nejvyšší) musely být splněny protože při náznaku 
průseru to automobilka házela na dodavatele a
dodavatel si nepřál žebrat na náhrady na ulici, nedejbože navštívit 
ubytovací zařízení s omezeným výběhem.

2) zákazník: Když byl nespokojen uživatel, zákazník (automobilka) měla vyšší 
náklady a horší pověst, čímž byla nespokojena
a tak se to svezlo na dodavatele a ten si dal pozor neboť hrozilo, že pro 
další model (takže výroba na dalších 5 - 7 let)
bude dodávat konkurence ...

Ale je pravda, že jsem nepřišel do styku s komponenty nemající vliv na 
bezpečnost a na zákazníky, kteří raději připlatili
o nějaké to % víc za to, že neměli problémy. Víceméně.

Spolehlivost elektroniky se zvyšuje (statisticky průkazné). Ale její 
množství a složitost je zvyšuje větším tempem než
spolehlivost.

Nesetkal jsem se s tím, že by výrobce nevěděl, co se mu kde posílá na 
sběrnici (CAN, FLEXRAY). Naopak to bylo důsledně
dokumentováno, a schvaloval změny. Jen se k těm datům bylo někdy 
problematické dostat (některá data jsem dostlal s tím, že
jsem je vůbec neviděl, protože to smí vidět jen 3 lidi ve firmě).

Dále je dost problém zaručit náhradní díly po skončení výroby modelové řady, 
jelikož sem tam se nějaká součástka přestane
vyrábět a náhradu nejde jen tak vyměnit a pokračovat.


Dne 13.7.2015 v 13:46 Tomas Chvatal napsal(a):
> No, a kvalita tech aut bude take podobna te "kvalite" dnesni spotrebni 
> elektroniky. ;-(
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> tchvatal na fordiag.cz
>
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: 13. července 2015 13:03
> Předmět: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 
> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
>
> Já osobně nevidím problém ani tak v motorech samotných, to je celkem
> jednoduchá mechanika, ale v těch nabalených systémech okolo. EGR, turbo,
> samá čidla, hadice, elektronika. Složitost ve spojení s tlaken na
> nejnižší cenu.
>
> Trh s ojetinami bude ještě komplikovanější tím, že se neustále zpřísňují
> emisní limity a poplatky při převodu. Nakonec budou nová auta tak levná,
> že si je v pohodě bude moct koupit každý a ojetiny se budou už jen
> recyklovat. Jako je tomu už teď třeba s elektronikou.
>
> JMN
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 


---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
http://www.avast.com



Další informace o konferenci Hw-list