Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červenec 13 12:08:27 CEST 2015

Taky se mi povedlo (ale jeste u Land Roveru, ten "tankovy" motor si nechal
libit fakt hodne) u dieselu menit olej az po 40k - byla ho tam asi tak
pulka, mel konzistenci neco mezi ridkou vazelinou a mazutem (a i tak
smrdel), ale motor to ustal (kupodivu i turbo), najeto celkem asi 280k a pak
sel z baraku.

Na Volvu (2.5tdi - petivalec Audi) jsem mel nejvetsi probeh asi 25-30k (ano,
jsem nesystematicke cune - zresetoval jsem kontrolku pripominani vymeny, ale
uz jsem zapomnel ten olej vymenit) a jedine, co se zmenilo povymene oleje,
ze mi klesla spotreba o par deci... A to ma ten motor aktualne nalitano cca
600-650k (odhad servisu, byla menena palubka) - ale jsou to fakt kamna, kdyz
ostre pridam, za autem se udela cerny nepruhledny mrak, tyhle motory to
delaly uz nove.

Nedelam si iluze o tom, ze takove chovani snesou soucasne 1.2, docela se
desim toho, az mne tohle auto opusti - uz ted to znamena vybirat mezi vice a
mene poruchovou radou (a nejen u Volva, to je na tom jeste celkem dobre), za
takovych deset, dvanact let podle meho uz trh s ojetinami prakticky prestane
existovat (petilete auto bude poruchove tak, ze ho nikdo nebude chtit a
starsi uz se toho nedozijou).

Pavel Kutina