[OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Červenec 13 10:51:36 CEST 2015


No ten můj motor je ještě vcelku normální, z vychytávek má jen proměnné 
časování ventilů (což je jednoduchá hydraulika a jedno čidlo). Nedávám 
mu moc zabrat myslím. Bohužel ty kroužky jsou celkem běžná závada.

No, ta oprava vyšla na nějakých 4500 Kč za materiál (kroužky, těsnění 
pod hlavu a víko ventilů, gufera ventilů, těsnění sání + výfuk) + víkend 
práce. Nejvíc práce dalo sundat vanu, ta je lepená silikonem a bez 
vyndání motoru z auta se to dělalo strašně blbě. Jinak úplná pohoda :-)

Jsem zvědav, co budeme za 10 let říkat o těch dnešních 1.2 TDI a podobných.

JMN




Dne 13.7.2015 v 10:25 Tomas Chvatal napsal(a):
> To je tedy smutne. 200 tis. a zapecene krouzky. :-(
> Jedna zapomenuta vymena neni preci nic strasneho.
> Tyhle rozmazlene malorazky ...
> Takovy SR20DET je od nich asi lepe staveny.
> Na kolik ta sranda s krouzky vysla ?
>
> ( To u te Sierry bylo 200 tis. sranda najezd. Vim, to bylo jeste "pred
> Eurem" :-) )
>
>> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní
>> sondy hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní
>> se drží na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení
>> motoru. Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její
>> připojení k ŘJ.
>
> Ano, zadni pak "kopiruje" predni, jen s nejakym casovym posunem (par ms).
> Konstantni napeti ze zadni je ok, ale v prechodech a v plnem plynu muze
> (a obcas by mela)
> kratkodobe prejit do bohate/chude.
>
>> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané
>> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.
>
> Nekde male prisavani do vyfuku ... ?
>
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> tchvatal na fordiag.cz
>
>
> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: 13. července 2015 9:52
> Předmět: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy
> 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
> To samozřejmě ano, ty kroužky jsou u Almer N16 sice typická závada (jsou
> toho plná fóra), ale vynechání jedné výměny tomu jistě nepomohlo. Čemuž
> by odpovídalo i to poničení katalyzátoru.
>
> Vadný katalyzátor to ale začlo hlásit až za pár týdnů po opravě motoru,
> tedy v době kdy už by se měl stav spíš zlepšovat. Hlavně ale vypadá
> podezřele signál ze zadní lambdy.
>
> Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní sondy
> hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní se drží
> na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení motoru.
> Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její připojení k ŘJ.
>
> Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané
> výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.
>
> Další věc je, že minulý týden - poté co moje drahá polovička lehce
> nabourala vjezdovou bránu - to chybové hlášení na pár dní zmizelo, teď
> se ale objevilo znovu.
>
> NJ, zřejmě nebude tak složité to proměřit, ale nejsou lidi... Auto jezdí
> úplně normálně, jenom svítí "kontrolka motoru". Akutněji spíš budu řešit
> tu klimatizaci.
>
> JMN
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list