Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Pondělí Červenec 13 09:57:03 CEST 2015

Kolik ten zapomenuty olej najel, prosim ?

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva -----
Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 13. července 2015 9:28
Předmět: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi
2009 (MK3) - porucha klimy

Dobré dopoledne,

když už jsme u toho, myslím že těch 200 Mm je plánovaná životnost
běžných malých aut. Já mám Nissan Almera N16, 1.5 benzín, rok 2005.

Až doteď jezdil bez jakékoli údržby, jen s výměnou oleje po 15, snad
jednou jsem měnil destičky a dvakrát žárovky v předních světlech. Jinak
vůbec nic. Teď mám najeto těch 200 Mm a za poslední půlrok mi:

- přestala fungovat klimatizace (kompletní únik chladiva cca za týden);
- začaly mrznout zadní brzdy (koroze mechaniznu ručky přímo v brzdiči);
- odešly ložiska v předních kolech;
- začal prolínat olej ze servořízení;
- motor začal neskutečně žrát olej (připečené pístní kroužky - "trochu"
mojí vinou, zapomněl jsem na výměnu oleje);
- ŘJ hlásí špatnou funkci katalyzátoru, nebo vadnou lambda sondu;
- občas se aktivuje imobilizér.

Pravda je, že v roce 2004/2005 Nissan začal spolupracovat s Renaultem.
Zkrátka mi přijde, že auto už dojelo na hranici plánované životnosti a
teď už se bude sypat.

Na druhou stranu - motor jako takový je vevnitř jako nový, úplně mi to
vyrazilo dech. Pístní kroužky jsem si měnil sám:

https://picasaweb.google.com/103220755827422154356/OpravaMotoru?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ1rTut7PlCw&feat=directlink

Všechny kluzné plochy naprosto netknuté, vůle v tolerancích. Takže o
motor celkem strach nemám. Ty ostatní věci byly taky za pár korun,
uvidíme ještě, co ten katalyzátor. Spíš to tipuju na vadnou lambdu, nebo
nějaký kontakt (třeba ulomený drát v konektoru?).

JMN