[OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Červenec 13 09:52:26 CEST 2015


To samozřejmě ano, ty kroužky jsou u Almer N16 sice typická závada (jsou 
toho plná fóra), ale vynechání jedné výměny tomu jistě nepomohlo. Čemuž 
by odpovídalo i to poničení katalyzátoru.

Vadný katalyzátor to ale začlo hlásit až za pár týdnů po opravě motoru, 
tedy v době kdy už by se měl stav spíš zlepšovat. Hlavně ale vypadá 
podezřele signál ze zadní lambdy.

Moje teorie - pokud je nefunkční katalyzátor, bude signál ze zadní sondy 
hodně podobný tomu z přední sondy. To ale není, signál ze zadní se drží 
na nějakých 0,3 V a jen mírně se mění podle otáček a zatížení motoru. 
Spíš to teda tipuju na špatnou zadní lambdu, nebo její připojení k ŘJ.

Samozřejmě i to může souviset s provedenou opravou. Měl jsem sundané 
výfukové potrubí, rozpojené konektory a tak.

Další věc je, že minulý týden - poté co moje drahá polovička lehce 
nabourala vjezdovou bránu - to chybové hlášení na pár dní zmizelo, teď 
se ale objevilo znovu.

NJ, zřejmě nebude tak složité to proměřit, ale nejsou lidi... Auto jezdí 
úplně normálně, jenom svítí "kontrolka motoru". Akutněji spíš budu řešit 
tu klimatizaci.

JMN




Dne 13.7.2015 v 9:34 Petr Tomasek napsal(a):

>
> A neni spis mozne, ze nektere veci spolu souviseji? Zapomenete vymenit olej,
> to "rozjebe" motor, ten spatne spaluje a poskodi to katalyzator... ?
>
> P.T.


Další informace o konferenci Hw-list