[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED! //

balu balu na k-net.fr
Sobota Červenec 11 20:45:11 CEST 2015


Tiez sa hovori, ze auta zacinacuje na F nekupovat. Ford, Fiat a Francuzske...



> On 11.7.2015, at 20:19, konference <konference na ei.cz> wrote:
> 
> Radku, ja jsem fordak !!
> 
> Mam fordama najeto cca 500.000 km a jen jednou jsem jel vlakem z Ziliny domu
> (zaseknute brzdy na Galaxy)
> Vetsi zavady -  jednou ze Splitu Mondeem bez blinkru (vada v ridici
> jednotce), jednou z Warszavy s vadnymi blinkry na Galaxy (vadny spinac)
> Jinak bezne zavady - zarovky, rozbite okna, vykradnute auto, ...
> 
> Na druhou stranu musim priznat, ze Escort, Mondeo, Mondeo, C-max, Galaxy
> jsem vzdy provozoval do cca 150.000km do cca 5 let, takze byly pomerne nove.
> Ale vsechny mely odtahane tuny materialu, tvarnic, betonu, soucastek, ....,
> takze makaly vyznamne
> Take musim napsat, ze vzdy jsem dodrzoval servisni intervaly
> 
> Kdyz posloucham jine ridice, tak Ford je spolehlivy.
> 
> Doufam, ze me na dovolene me GALAXY nesklame ... mam 120.000 na tachometru
> --- abych to nezakrikl
> 
> Galuszka Jan
> 
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek
> Sztwiorok
> Sent: Saturday, July 11, 2015 11:27 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!
> 
> Neni zac od toho tako kenference je. A jsem rad ze muj prinos se zvedcil z 
> 0% na trosku nad 0. Neni nic horsiho nez auto ktere se pokazi na dovolene. Z
> 
> druhe strany nadarmo se nerika fordem tam a vlakem zpatky.
> RS
> ----- Original Message ----- 
> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Friday, July 10, 2015 6:00 PM
> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!
> 
> 
> Zdravím,
>  tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).
>  Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku,
> zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík
> jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje.
> Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za
> ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla
> přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde
> byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně
> utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího 
> pouzdra,
> kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla
> v místě přerušení v délce tak 1 mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením
> o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.
>  Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo
> a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic
> nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou
> diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do 
> servisu,
> kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak
> mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul 
> kompresor.
>  Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr
> postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.
>  S pozdravem a přáním hezké dovolené
>    Pavel Troller
> 
>> To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale
>> jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera 
>> nebo
>> je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym
>> vrtackem a on se rozpadne a pak ho vystourate.
>> To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni 
>> aniz
>> by nekdo prvne meril.
>> RS
>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>> 
>> 
>> Zdravím,
>> tak to vypadá, že máme zaměřeno.
>> Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi
>> pinem
>> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
>> Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči objevilo
>> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
>> Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak
>> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty,
>> které
>> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout
>> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to
>> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
>> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
>> Zdraví Pavel
>> 
>>> Koukam spravny elektrikar na dovolene.
>>> Merak naradi tak to ma byt.
>>> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si
>>> dobre
>>> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v
>>> autech
>>> krizem vsemi znackami je strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v
>>> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .
>>> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi
>>> hned si vzpomene).
>>> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat
>>> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po
>>> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po 
>>> oprave
>>> takze v tomhle bych fakt lhal.
>>> RS
>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>> 
>>> 
>>> Zdravím,
>>> ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
>>> Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
>>> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem
>>> jim
>>> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a 
>>> nic.
>>> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control
>>> circuit
>>> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši 
>>> krabičku
>>> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní
>>> plastové
>>> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
>>> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to
>>> staré.
>>> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, 
>>> nikde
>>> ani
>>> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá 
>>> náhodou
>>> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
>>> Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
>>> vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
>>> Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal
>>> hledat
>>> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
>>> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0,
>>> neboli
>>> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po 
>>> 30
>>> cm
>>> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy
>>> kuchat
>>> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit
>>> baterii ?
>>> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
>>> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme..
>>> Nebo
>>> to mám risknout se zapojenou baterií ?
>>> Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že
>>> zážehové
>>> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se
>>> průchod
>>> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
>>> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani
>>> nestoupala.
>>> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
>>> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by 
>>> to
>>> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
>>> abychom motor nepoškodili.
>>> Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě 
>>> drátu
>>> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu 
>>> muset
>>> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
>>> Zdraví Pavel
>>> 
>>>> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
>>>> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru
>>>> bude
>>>> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. 
>>>> Je
>>>> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
>>>> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
>>>> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi
>>>> kolone
>>>> uvarit motor a to nestoji za to.
>>>> RS
>>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
>>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>>> 
>>>> 
>>>> Zdravím,
>>>> tak se hlásím z druhým dějstvím.
>>>> Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný.
>>>> Pánové
>>>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet
>>>> o
>>>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
>>>> V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
>>>> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který
>>>> nejede.
>>>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
>>>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba
>>>> P0xxx,
>>>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru
>>>> -
>>>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
>>>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další
>>>> dílny,
>>>> tentokráte specializované přímo na Fordy.
>>>> V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale 
>>>> obrovským
>>>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
>>>> jasně,
>>>> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
>>>> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
>>>> Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
>>>> kuchnout,
>>>> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí
>>>> 20.
>>>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
>>>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
>>>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v
>>>> noci
>>>> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by
>>>> nás
>>>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt
>>>> si
>>>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
>>>> jistě
>>>> nebude už velký problém.
>>>> Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
>>>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
>>>> Zdraví Pavel
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
> 
> 
> ---
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> http://www.avast.com
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list