Re: Výběr DSP procesoru

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červenec 10 12:34:43 CEST 2015

Zase si od tych troch pismen "DSP" neslubujte zazraky. U toho Cortex-M4 su
to MAC instrukcie (multiply-accumulate t.j. ktore sucasne nasobia a
scitaju), hw delenie, saturujuce instrukcie; potom su SIMD instrukcie kde
su v jednom 32-bitovom slove zbalene dve 16-bitove alebo 4 8-bitove a
scitanie/odcitanie/MAC sa robi naraz na vsetkych; no a napokon je tam
single-precision floating point jednotka, ale to je zase otazne, ci to je
potrebne a ci to pomoze. To je vsetko.

Ako pomocka je k dispozicii akasi predzuta kniznica priamo od ARMu, ale ta
vo Vasom pripade bude asi viacmenej nanic.

Ako vravim, ja by som toto v prvom kole vobec neskumal, ale by som urobil
rychlo nejake experimenty z ktorych vylezu nejake priebehy (trebars
pisknut tym STR9, to by mohlo byt relativne jednoduche, a odchytit hoci aj
len osciloskopom, proste s co najmenej robotou), nad ktorymi sa potom da
spekulovat ze ako na to a ake mozu byt obmedzenia a poziadavky. V druhom
kole by som sa trebars aj na tom STR9 alebo aj na tom 'F4 kite snazil
napisat velmi hruby algoritmus, bez snah to nejako optimalizovat, z coho
by mohli vypadnut hrube odhady poziadaviek na software, aby sa dalo
povedat, ci to vobec pojde alebo nie.

No ale to som ja, Vy na to samozrejme mozete mat iny nazor.

wek