OT: ventil s jednopolovym ovladanim

Pátek Červenec 10 10:32:41 CEST 2015

Koukal jsem na tu vaší stránku a podlahové topení děláte dost podobně
jako já, trochu rozdíly tam přece jen jsou. Používáte trubky vícevrstvé
PEx, já to dělám z jednovrstvých trubek PPR. Všichni výrobci mi svorně
tvrdili, že k difuzi kyslíku tam sice dochází, ale PPR trubkám to nevadí
a pokud v soustavě nemám železo, tak to nevadí ničemu. Trubky mám za
poloviční cenu, tak jsem si moh dovolit rozteč 15 cm. Taky mám kratší
okruhy, dával jsem okolo 35m pro snížení tlakových ztrát. Jako výhodu
jsem viděl že si to mohu posvařovat sám, všechno z celého přízemí se mi
povedlo vyvést na jednu stěnu v tech. místnosti (prostor pod schodama).
To svařování mi dalo zabrat, už bych to každému rozmluvil :-)
Celé řízení budu koncipovat tak, aby TČ jelo na minimální výstupní
teplotu, abych dosáhnul co největší průtoky. Dávám tam jen jednu
společnou oběhovku a kdybych někde průtok hodně omezil, topil by mi asi
jen kousek podlahy a nevím, jak dalece by to vadilo. Ale mám
nízkoenergetický barák s výpočtovou ztrátou 4 KW, takže podlaha nebude
muset být nějak zvlášť teplá a snad nebude tolik vadit, když nebude
topit rovnoměrně.  Koukám podle fotek že taky používáte rozdělovače bez
vlastního směšovacího ventilu a oběhového čerpadla, tak snad to nebude
dělat problémy.
Anděl