Pretizene soucastky

Čtvrtek Červenec 9 19:13:22 CEST 2015

Když jsem začínal dělat polarizované drenáže, občas někde něco odešlo.
Říkali mi že se to stává (i u konkurenčního výrobce) a že to je
normální. Myslel jsem že to odešlo po bouřce a bylo mi divné, že
pojistka i přepěťovka na vstupu je vždycky v pořádku. U jedné desky mi
to dokonce sežralo kousek hliníku z chladiče a u jedné desky i kousek
mědi z přívodní pásoviny. Až jsem nakonec zjistil že celý problém je
úplně jinde. Teď se při přepětí tranzistory dostatečně rychle sepnou, po
poklesu proudu se rozepnou a zbytek potlačí zhášecí obvod. Před tím
spínaly příliš pomalu, některý odešel jako první a za ním šly postupně
ostatní.

vaelektronik.cz/fotky/deska1a.jpg
Tady jsou škvarečky z transilů, paralelně k tranzistorům
http://vaelektronik.cz/fotky/deska1b.jpg
to samé z druhé strany
vaelektronik.cz/fotky/deska2a.jpg

další deska