Pull-up k 1wire

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červenec 9 11:52:51 CEST 2015

Mám zkušenost, že DS18B20 snáší i značně zdeformované pulzy v důsledku
odrazů na nepřizpůsobeném vedení, pokud časování je alespoň trochu v
mezích a master je rozumně napsaný. Co mu ale výrazně vadí, je záporné
napětí na 1-wire. To může odrazem na vedení snadno vzniknout. Zkoušel
jsem proto, co sběrnice snese a jak to nejlépe udělat. Pokud na straně
masteru (pin MCU) byl kabel napojen přímo, vznikal problém že při
sepnutí do nuly dá pin poměrně značný proud a ten se na konci kabelu
projeví záporným pulzem. Je proto dobré dát mezi MCU a kabel odpor,
osvědčilo se 68 ohmů. Další pomůcku je dát na konec kabelu shotkyho
diodu, která svede záporný pulz. Pull-up jsem měl u MCU, jinak by byly
třeba tři vodiče. Takto mi to chodilo přes 200m CYKY smotané v balíku.

Martin Záruba