[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Červenec 9 08:23:42 CEST 2015


Jestli si to pamatuji správně, tak (před 3 lety) měl automotive vyjímku z RoHS, nejméně pro vybrané komponenty (nevím jak 
například rádia, to když se rozbije, tak se nic moc nestane). Po důvodu jsem nepátral, ale domnívám se, že byl 
chemicko–mechanický.
ced


Dne 8.7.2015 v 21:32 Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
>    ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
>    Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem jim
> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a nic.
> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control circuit
> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši krabičku
> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní plastové
> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to staré.
> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, nikde ani
> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá náhodou
> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
>    Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
> vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
>    Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal hledat
> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0, neboli
> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po 30 cm
> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy kuchat
> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit baterii ?
> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme.. Nebo
> to mám risknout se zapojenou baterií ?
>    Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že zážehové
> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se průchod
> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani nestoupala.
> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by to
> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
> abychom motor nepoškodili.
>    Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě drátu
> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu muset
> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
>    Zdraví Pavel
>
>> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
>> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru bude
>> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. Je
>> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
>> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
>> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi kolone
>> uvarit motor a to nestoji za to.
>> RS
>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>
>>
>> Zdravím,
>>   tak se hlásím z druhým dějstvím.
>>   Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové
>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o
>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
>>   V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
>> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,
>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -
>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,
>> tentokráte specializované přímo na Fordy.
>>   V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
>> jasně,
>> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
>> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
>>   Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
>> kuchnout,
>> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí 20.
>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci
>> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by nás
>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si
>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
>> jistě
>> nebude už velký problém.
>>   Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
>>   Zdraví Pavel
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list