[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Středa Červenec 8 12:58:27 CEST 2015

Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru bude
ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. Je to
takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
To je ta kvalitni cinska kabelaz.
Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi kolone
uvarit motor a to nestoji za to.
RS
----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Zdravím,
  tak se hlásím z druhým dějstvím.
  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové
se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o
pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,
už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -
porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,
tentokráte specializované přímo na Fordy.
  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
jasně,
řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
kuchnout,
ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí 20.
Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci
a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by nás
stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si
stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
jistě
nebude už velký problém.
  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
  Zdraví Pavel