[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Červenec 7 19:52:00 CEST 2015

Zdravím,
  tak se hlásím z druhým dějstvím.
  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové
se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o
pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,
už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -
porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,
tentokráte specializované přímo na Fordy.
  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm, jasně,
řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji kuchnout,
ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí 20.
Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci
a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by nás
stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si
stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to jistě
nebude už velký problém.
  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
  Zdraví Pavel