OT: chemicka

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Červenec 7 13:01:47 CEST 2015

Dobrý den,

(nejak si mi poblaznilo systemove datum, tak jeste jednou, tetokrat
snad spravne )

Dovolim si nadhodit jeden chemicky dotaz. Mam na balkone sklenenou
flasku s perchloretylenem, pro ruzne cistici pouziti. V horkych dnech,
jako jsou tyto, se na hladine objevuji kapky nazloutle olejovite
latky. Po otevreni to pachne o dost hur, nez jsem u perchloru bezne
zvyklej a take jsou ty vypary o poznani dusivejsi. Pokud povrchovou
vrstvu nasaju do papiru, ona kapalina se znej odparuje vyrazne pomalej
nez perchlor.
Otazka je nasnade. Co je ten zlutavej sajrajt zac a kde se tam bere.
Napada mne, ze by mohlo jit o nejaky produkt oxidace vzdusnym O2,
pripadne reakce se vzdusnou vlhkosti,  ale me velmi chabe znalosti
organicke chemie, mi nedovoluji ani jen typovat, co je to zac.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz