Re: OT: venkovní nátěry dřeva

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Červenec 2 23:50:12 CEST 2015

Ad lazury:

tenkovrstvé (je to v podstatě směs vysýchavých olejů, vosků, ředidla a
příp. dalších přísad jako jsou fungicidy a insekticidy) mají tu výhodu,
že se dají "přidávat donekonečna". Jinými slovy - jakmile máte pocit, že
povrch už trochu zvětral a přijal by další lazuru, vezmete štětec a bez
větších cavyků dřevo natřete.

Určitě to nemusí být každý rok, ani v horách (kde je namáhání dřeva
mnohem vyšší) to není třeba.

Silnovstvé lazury jsou víc jako lak nebo barva (prostě se tolik nevpijí
a tvoří povrchovou vrstvu). Mám dojem (téměř jistotu), že před dalším
nátěrem by se měl ten starý odstranit.

S čistými přírodními napouštěcími oleji zkušenost nemám, ale domnívám
se, že ani ty nejsou "napořád". Jejich výhoda by mohla být v chování á
la tenkovrstvá lazura, čili bez potřeby odstranění předchozího nátěru.

Zase ale nebudou obsahovat ty složky, co se můžou hodit.

Ze všeho nejvíc ale bude záležet na dřevu (což už neovlivníte) a dále na
podmínkách (oslunění, příp. stékání vody atd.).

--
Jirka