poradte telefon

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červenec 1 10:49:40 CEST 2015

On Wed, 1 Jul 2015, Vláďa Anděl wrote:

> Taky vybírám mobil - jen bych se zeptal protože s "chytrými" mobily
> zkušenosti nemám. Jak je Android navázaný na Google? Myslel jsem že Android
> je přepsaný z Linuxu a aspoň všichni říkají, jak je Linux svobodný a
> nekomerční. Nebo ani to už neplatí?

Android je vyrobek google. Takze jej google neustale "vylepsuje" tak aby
jeho uzivatele byli co nejvice privazani ke google.

> Ohledně volby systému - o Androidu jsem v různých recenzích četl že se prý
> seká a že je nedotažený. Samosřejmě to záleží i na čem to běhá ... taky jsem

Mam mobil s androidem 2.2 a jeste se nezasekl. Mam tablet s androidem 4.0x
a vyjimecne se kousne. Spis to zalezi na vyrobci jak to naladi.

> Taky mi syn říkal, že když si koupím foun s Androidem, má to sice spoustu
> paměti, ale je tam taky nainstalovaná spousta blbostí, které nejdou
> odinstalovat. Že jediná možnost je přeinstalovat čistý Android, ale že tím
> obvykle přijdu o záruku. Má pak význam do toho zasahovat? Zase ale řešit
> blokování "špehovacích" programů dalšími aplikacemi mi přijde taky dost
> nesmyslné.

S originalnim telefonem dostanete opravdu spoustu nechtenych kramu.
Vyhoda androidu je v tom ze se ty telefony daji obvykle rootnout, coz
znamena nainstalovat tam image kterou nevytvoril google ale komunita.
Kolegove kolem mne maji pouze rootnute androidy (Samsungy) a kdybych
ted kupoval novy telefon udelal bych to same.