poradte telefon

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Červenec 1 10:03:08 CEST 2015

Android je sice v zásadě Linux, ale "uchopený" (tedy zneužitý)
globalizátorem. To může udělat každý (rozumějte: každý si může vytvořit
svůj Linux) a je jen a pouze na Vás, co si vyberete.

Lépe řečeno: globalizátor se o něj stará výměnou za to, že se nebude
starat uživatel. Na to samozřejmě 99% lidí velmi dobře slyší. No a
jelikož doba pokročila a "pokrok nezastavíš", tak to je vidět mj. na
přístupu k soukromí...

Linux není nutně nekomerční, zkuste se trochu víc rozhlédnout a
přemýšlet. Podívejte se třeba na RedHat...a je řada dalších. Jen prostě
máte vždycky možnost volby, chápete? Linux můžete mít od Franty Vopičky
až po onen RedHat.

Android lze kromě instalace čisté verze i jen "rootnout" a pak ty
vnucené aplikace odinstalovat, přičemž na telefonu může zůstat víceméně
původní, výrobcem telefonu přizpůsobená distribuce. Někdy je to lepší
než onen čistý Android, záleží na nárocích a představách. Ale zase to
chce vlastní iniciativu, ne se podřídit diktátu...

--
Jirka