Rozborka uspornej ziarovky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 31 12:59:26 CET 2015

Udělal bych to přímo na 230, pak nebude problém s napětím.

Viděl jsem web nějakého nadšence, co měl udělátko se dvěma krokovými
motorky. Výsledkem byl nejen celkový světelný tok, ale i vyzařovací diagram.

PH

Od: Jan Waclawek konfera na efton.sk(mailto:konfera na efton.sk)

"No, ja za najvacsi uspech pokladam to, ze sme sa zisli (aj ked bohuzial nie
vsetci).
Mozno aj v tomto pripade by to chcelo skor realne nez len virtualne
stretnutie (a pivo)... :-)

Rozmyslal som nad tym, ako sa vyhnut robeniu zdroja pre velky rozsah napati,
ktory zrejme uz aj tak nadejny bastlic ma (alebo nech si zaobstara). Cely
meraci geret by mohol byt relativne nizkonapatovy (trebars 12, napajany z
bezneho adaptera) s tym, ze pre tie seriovo zapojene LEDky by si nadejny
bastlic k tomu pripojil seriovo este svoj zdroj (ebonitovu tyc, anodovu
baterku, motorgenerator). Vyzva potom spociva v presnom merani napatia,
ktore je mimo napajacie napatie celeho obvodu.

Potom je este otazka ako korektne merat svietivost - staci bezna fotodioda
korigovana na citlivost oka? Zrejme sa bude dat robit len relativne meranie
pri fixovanej polohe fotodiody voci LEDke, alebo sa da nejako rozumne
zbastlit nahrada za tu meraciu gulu?