Historie RC souprav (bylo: Re: Mimochodem ta anodova baterie...)

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Leden 30 16:25:32 CET 2015

Já jsem cca v té době měl možnost používat
http://www.jpeg.cz/images/2015/01/30/MxTQr.jpg (můj nebyl) a nestěžoval
jsem si ;-)

Lišilo se to jen menším vypínačem přijímací sady (ten originál byl
děsivě velkej) a tuším "palcovými" nástavci na kniplech (i když dlouhé
jsem taky jednu chvíli zkoušel, tak proto si přesně nepamatuju ten
konečný výběr - byly výměnné).

Pamatuju se, že jsem vlastní blbostí odpálil PA (byl tam BD135, což
tehdy za bolševika bylo něco jako vzorek z Marsu...) a vyřešil to
prostřednictvím KSY34.

Kdo pamatuje, tak ví, že tyhle původně spínací transistory chodily v PA
třídy C na 27 MHz velmi hezky, měly totiž cca 250 MHz ft a přitom slušný
povolený proud i celk. ztrátu. Běžně se tehdy i později používaly v
amatérských konstrukcích RC vysílačů...

--
Jirka