Rozborka uspornej ziarovky

Peter janiš peto.janis na gmail.com
Pátek Leden 30 12:33:28 CET 2015

Ano, su to rozne veci.
viz strana 14:
http://www.omslighting.com/data/images/ledacademy/pdf/led_academy.pdf

Najlepsie sa Tj (teplota prechodu samotneho) meria meranim teploty Ts
(solder point - teplota vyvodu padu) a prepocitanim.
Tj urcite nesmie prekrocit Tj max, co je v datasheete udavane (samsung
SPMWHT221MD5WAW050 ma napriklad 110°C), inak dochadza k nevratnym zmena na
strukture - dioda zacina "odchadzat" alebo uz som videl aj takto poskodenu
fosforovu vrstvu - vplyvom neustaleho prekracovania Tj.
Tj sa da aj odmerat elektricky - LED napajate a meriate ubytok napatia na
LED (Vf) cim viete dostat hodnotu Tj pretoze napatie s teplotou na LED
klesa (opat datasheetova hodnota, pohybuje sa okolo 3mV/°C).
Dalsia teplota Ta je prave ta, ktoru chytate rukou (chladic) a ta je uz
podla literatury vyssie niekde inde nez Tj.
Takze tolko o teplotach na LED.

Dalej, datasheetove hodnoty su udavane vzdy pri nejakej teplote!
Napr. onen samsung, fixuje hodnoty na Ts=25°C! - co je teplota zhasnutej
LED v kancelarii na stole, ze.

 Treba si to uvedomit pri vypoctoch lumen out, Vf a dimenzovani chladica.

p.j.