OT: kam ten svet tahne ...

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Leden 29 11:25:04 CET 2015

Původní zpráva ze dne 22.1.2015 od Zdeněk Aster:

> No me by zase zajimalo, kdyz mi jde neco prijde DHLkem mimo EU tak
> to vetsinou nikdo neresi, ani CLO ani DPH.....

To těžko :-) DHL samozřejmě řeší a musí řešit celní formality. V
každém celním řízení je navíc potřeba, když tě zastupuje jakákoliv
společnost, mít tvou plnou moc. Takže bych si tipnul, že jsi jim tu
plnou moc už kdysi jednou dal, oni ji mají, a na základě té tě
zastupují. Klasicky zásilku proclí. Pokud jsi podnikatel plátce DPH,
pak neplatíš DPH. Tedy oni zásilku proclí, clo vyjde nulové, DPH
neplatíš, zásilku dodají. Podklady pro proclení mají z vývozních
dokumentů na základě harmonizačních kódů. U DHL je jedna zajímavá věc
ta, že netisknou JSD, tedy se zásilkou nedostaneš JSD jako například u
FedExu. Proto si můžeš myslet, že zásilka nebyla proclena. Ale byla
proclena a JSD ti pošlou e-mailem buď automaticky nebo na základě
požadavku.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem