Kvalita cinskych vyrobku bylo Re: zvyseni vystupniho napeti menice

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Leden 23 09:09:51 CET 2015

Já zas mám z poslední doby dobrou zkušenost. Do jedné konstrukce jsem potřeboval měnič 48V/12V. Koupil jsem HV verzi takových těch levných měničových destiček z e-bay. Při zapojování se mi povedlo nechat příliš dlouhý vývod zapájeného drátu a ten mi výstup měniče zkratovat natvrdo na zem. Než jsem si uvědomil co se děje uteklo několik minut. Měnič byl rozhicovaný že jsem na něm skoro neudržel ruku. V duchu jsem se s ním rozloučil, odpojil zátěž a odstranil zkrat. A ejhle - měnič žije :-).

Na druhé straně jsem udělal velmi špatnou zkušenost s měničem http://www.gme.cz/am1s-1212sz-p332-245 . Ten nepřežije ani "škrtnutí" do zkratu na výstupu. To je na zabití. V životě by mě nenapadlo, že takový měnič nebude mít ochranu proti zkratu. Grrr... Zlikvidoval jsem hned 2 kousky... U toho prvního jsem si myslel, že se mi podařilo propojit vstup s výstupem. Budiž. Ale u toho druhého šlo opravdu jen o škrtnutí do zkratu a bylo po něm.

Takže s tím koupím tady bych to taky tak růžově neviděl.

    Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Stanislav Svoboda
Sent: Friday, January 23, 2015 8:50 AM
To: HW-news
Subject: Kvalita cinskych vyrobku bylo Re: zvyseni vystupniho napeti menice

Dobry den vsem,

maly komentar k poznamce o kvalite PCB:

Vzdy me prekvapi, jak prodejce pise "same as the Guranteed OEM Original..." apod. a streva jsou hnus. Mel jsem nabijecku na tablet (original koupeny v Cine - takovy ten 5V adapter co se da koupit za dolar a pul) a po pul roce za nastesti maleho akusticko-svetelneho efektu odesel. Tehdy jsem se zarekl, ze cokoli pripojitelneho do site 230V uz tam neporidim. A co me ted dorazilo, koupil jsem v PRC 4 LED zarovky10W. Byly fajn, ale prvni za pomerne kratkou dobu zacala "pomrkavat" s cca 8-10Hz frekvenci, pak zacala nahodne vynechavat az zdechla. Druha zarovka je nyni ve fazi pomrkavani. Zivotnost tak do 500 hodin.. Holt moje chyba. Priste koupim tady a se zarukou.

Mate take podobne zkusenosti?

S pozdravem

Stanislav Svoboda