SOFT: DOS aplikace a touchscreen - problemy s grafikou

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Leden 19 21:40:49 CET 2015

> Spustali ste ho *po* spusteni ovladaca pre ten touchscreen?

Samozrejme, nejdrive se natahnou drivery pro mys a touchscreen, pak
nasleduje ten pokus o skryti kurzoru a az nakonec ona ridici aplikace.

> No, ten ovladac sa nemusi spravat podla "normy"... alebo moze byt zaveseny
> na inicializacii grafiky a zacat kreslit mys az ked sa prejde do
> grafickeho rezimu, t.j. v aplikacii.... alebo nieco ine.
>
> Skusali ste tu aplikaciu so skutocnou mysou?

Zkousim tu aplikaci vsude mozne. Zajimave je, ze v Linuxu (tedy na jinem
PC) jde spustit jak v DOSemu, tak v DOSboxu a jde ovladat normalni mysi
(je tam kurzor v podobe sipky), pricemz ale:

v DOSemu se chova vse naprosto OK,

v DOSboxu blbne grafika uplne stejne jako na cilovem PC s DR-DOSEM a tim
novym touchscreen driverem.

Vypada to tedy, ze dominantni problem dela ta aplikace, ale je to jen
muj laicky nazor...

> Mate nejaky popis k protokolu, ktory pouziva ten touchscreen?

Pokud myslite ten novy, pak DOS driver je z webu vyrobce
http://www.onetouch.com.tw/sc/driver/rs232.htm - konkretne
http://www.onetouch.com.tw/driver/Serial/Dos/Dos-330.exe . V linuxovem
driveru (http://www.onetouch.com.tw/driver/Serial/LINUX/linux.zip) jsou
i zdrojove kody, ale samozrejme netusim, zda to je totez... Napr. je tam
nejaky adresar pro PL2303, ale HW touchscreenu tento prevodnik vubec
neobsahuje (je tam pouze jednosmerna komunikace do PC pomoci pomerne
cunackeho prevodu urovni TTL->RS232).

Drivery pro stary touchscreen jsou popsany napr. na
ftp://ftp.oldskool.org/pub/IBM_PC_BBS/visuals/tw34dsks.txt a mam dojem,
ze by mohlo jit o
ftp://ftp.oldskool.org/pub/IBM_PC_BBS/visuals/tw34dsk1.exe a
ftp://ftp.oldskool.org/pub/IBM_PC_BBS/visuals/tw34dsk2.exe . Zdrojaky
tam ale nebudou...

Popr. samozrejme mam k dispozici originalni drivery pouzite v cilovem
PC, pokud by se napr. lisila verze.

Skryti kurzoru u originalniho touchscreenu a jeho driveru je popsano
napr. na  http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?uid=pos1R1002506
(parametrem /hidec). Tato technika take byla pouzita v predmetnem PC.

> V nudzi by sa dal ten jeho ovladac vyhackovat, ale to uz ozaj nie je uplne
> trivialne...
>
> wek

Klidne reseni zaplatim, pokud se najde nekdo, kdo veci rozumi a grafika
nasledne skutecne bude fungovat jak ma...

--
Jirka