OT Cela rodina STM32 a USART+DMA+IRQ

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 27 08:00:59 CET 2015

>Nějak v tom nevidím příli± smysl.

A?

>Ve vět±ině případů to [pouzivat DMA na USART Rx] není příli± vhodné.

A na to ste prisli ako?

>1. Obvykle musím nějak reagovat na kaµdý jediný znak.

Vo vacsine pripadov, s ktorymi sa stretavam ja, je prenos dat po USARTe
paketizovany, t.j. je idealne nechat vacsinu roboty s prijmom a
buffrovanim na DMA. Vacsinou treba reagovat len na prvy alebo niekolko
prvych byte, a potom na posledny v pakete, nech je to uz urcene explicitne
prenasanou dlzkou, timeoutom alebo nejakym inym mechanizmom.

>2. ARM má výkonu dost,

Taketo slusny inzinier NIKDY nepovie ;-)

Inzinier sa snazi mat v kapse co najviac trikov, t.j. neexistuje dovod
zamietnut nejaku vlastnost len kvoli tomu, ze sa osobne nikdy nestretol s
jej aplikaciou.

Ak chcete uplne typicky priklad, tak je to vtedy, ked ma prerusenie
neprijatelnu latenciu kvoli preruseniam s vyssou prioritou resp. inym
procesom ktore brania efektivnemu vykonaniu prerusenia (programujem FLASH
napriklad, a nechcem/nemozem vyplytvat RAM na prerusovacie vektory a
rutiny; alebo bezim kvoli spotrebe na pomalych hodinach az kym z hlavicky
paketu nezistim ze ide o paket urceny pre mna).

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list