Rychly teplotni senzor?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Únor 26 09:23:00 CET 2015

Dňa 26. februára 2015, 9:12, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a:
> ... a este si mal aj dithering zadarmo ;-) aj ked to samozrejme ma aj
> nasledky co sa tyka spracovania ergo casov.

Nebolo to take zle.
Tusim som tam mal (som lenivy pozerat do zdrojakov) len najdenie
medianu z poslednych desiatich merani a este tusim nieco take, ze z
poslednych piatich medianov som pocital plavajuci priemer. Aj blbe
PIC16, co tam bolo pouzite, to zvladlo spocitat rychlejsie nez by
prebehla I2C transakcia s tym povodnym senzorom. A to som este
nespomenul, ze som v ramci zufalych experimentov spomaloval I2C clock
z 100kHz az niekde ku 1kHz, bez valneho uspechu - a tam by bol
rychlejsi uz hadam akykolvek senzor.

> No, ja som mal dost problemov s vadnymi implementaciami I2C v roznych
> hardwaroch (mastre aj slave) aj v nezarusenom prostredi...

Neviem ci to bola vadna implementacia I2C. Mozno keby I2C linky boli
trochu viac "glitch-resistant" tak by pribeh nemusel byt tak tragicky,
kazdopadne senzor behal na stole v labaku absolutne bez problemov.
Problemy nastali, ked som ho vypustil do zaruseneho prostredia - a tym
nemyslim mnoho kW frekvencny menic, ale relativne pomalobezne PWM
spinajuce niekolkoamperovy vyhrievaci element.