Rychly teplotni senzor?

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Čtvrtek Únor 26 08:57:53 CET 2015

Zdravím,

An Introduction to Acoustic Thermometry
http://www.linear.com/docs/39793

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Kutina <hw na prelude.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 26. 2. 2015 8:39:06
Předmět: Re: Rychly teplotni senzor?

"Díky za tipy všem, já to zkusím shrnout do jedné odpovědi:

Ano, ten DS12B20 je velky a tepelna setrvacnost neni zanedbatelna, ale
jak to tak vypada, mel by stacit. Tu variantu s "asynchronnim" odmerem
(zahajim mereni a jdu delat neco jineho, po case se vratim a prectu)
vyzkousim, ale ani tak ho neprinutim, aby meril rychleji, jen mi nebude
zdrzovat MCU.

Termistory - tomu bych se rad vyhnul, prece jen merit milivolty v
prostredi, kde mam "zubate" uplne vsechno, protoze blizke motory udelaji
binec, to nebude nikterak trivialni uloha - a stineni, dobre blokovani a
podobne zase silne narazi na pozadavek minimalni velikosti i hmotnosti,
takze bych radeji neco, co mi bude rozumne fungovat i v zarusenem
prostredi.

V podstate totez plati i pro prevodniky teplota/frekvence (TMP04 apod.),
identifikovat naindukovany puls "navic" mi pripada pomerne nesnadne.

Totez asi plati i o prevodnicich teplota napeti (LM35), i kdyz tam uz
slibuji velmi nizkou vystupni impedanci - neco z tehle rodiny urcite
vyzkousim.

HU21D - je to mrnave a docela nepekne drahe, zatim bych ho nechal,
jestli se nenajde neco lepsiho.

Asi nejzajimavejsi mi zatim pripada LM75, v TSSOP8 by mohl mit i rozumne
malou teplotni setrvacnost a I2C je pomerne blbuvzdorna (minimalne budu
vedet, ze obcas nemam platna data)

Jeste kouknu, co zajimaveho maji treba u Texasu, mozna se najdou i dalsi
moznosti.

Zatim diky, mam ted par nametu pro experimenty, takze si mam s cim hrat.

Pavel Kutina

Dne 26.2.2015 v 7:44 Róbert Šuška napsal(a):
> Co takto LM35DZ? Prevadza teplotu na napatie.
>
> Robo

Kutina