Auto - kdysi se delalo svetylko na plaseni zvere

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Únor 25 20:02:53 CET 2015

To modré světýlko bylo někde na kraji zorného pole řidiče a mělo zabraňovat
oslnění , jakože mu vlastně pořád trochu tlumeně svítilo do očí, takže se
zornice tak neroztáhla a případné protijedoucí auto nevyvolalo pro oko
takový šok (dneska máme problém opačný - hromady aut v protisměru, takže oko
je zatažené a zase nic nevidí...). Nevím, jak moc to fungovalo, někdo to
vozil, někdo ne - ale se zvířaty to nemělo společného nic.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 25, 2015 7:50 PM
Subject: OT: Auto - kdysi se delalo svetylko na plaseni zvere

Dobrý den,

kdysi dávno za mých mladých let si lidi dávali do některého horního rohu
čelního skla auta takové krabičky se světýlkem, některé verze s modrým a
jiné s fialovým. Mělo to snad fungovat na plašení zvěře. Se zvěří jsem se
potkal už několikrát, viděl jsem kvůli zvěři i převrácené auto (asi zabrzdil
při stržení volantu).

Co jem našel, tak pouze toto a to nevím jak se řekne anglicky:
http://www.conrad.cz/plasic-divoke-zvere.k853361

Co kdybych pustil pár wattů 20kHz do výškáče nebo piezzo horny, pomůže to?
Nebo bude lepší zvuk nějak modulovat? Je o plašení zvěře někde něco napsáno?
Nic relevantního jsem totiž nenašel.

Děkuji, JL.