Re: rizeni krokoveho motoru

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Středa Únor 25 19:02:16 CET 2015

Zdravim,

diky vsem za reakce.

>Docela jste mě překvapil, když jste napsal, že je Vám jasný princip
detekce zablokovaného motoru. To nijak snadné není, a za normálních
okolností se to nevyhodnocuje.

No informace jsem nacerpal prectenim datasheetu k nekolika driverum (napr. Allegro A4979 ma na konci i pekne povidani obecne o krokacich.., Onsemi AMIS-30422, Texas Instr. DRV8711 + tidu149), ruznych clanku na internetu napr. http://ebldc.com/?p=86 http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1279185 taky nejake vedecke clanky jsem nasel, ale tam je prakticka pouzitelnost mensi..

Ta detekce "stall" je na vice mistech popsana, ruznymi metodami (primo merenim napeti BackEMF, neprimo BEMF pres decay time, ... ), akorat se zda, ze vsechny metody jsou dobre funkcni jen pri vyssich otackach (pouzitelne hodnote BEMF.)

> napájejí proudovým zdrojem, nikoli napěťovým. Tomu omezení proudu se říká choppering

ano princip, "utnuti" proudu komparatorem pri dosazeni pozadovane hodnoty pro akutalni mikrokrok se zda byt jasny, stejne tak k cemu ja tam ten (synchronni) fast a slow decay..

zaujalo me trebas tohle video, funguje jim to tam pekne: https://www.youtube.com/watch?v=2SozZ7af3wg&feature=youtu.be
az na druhy pohled a prolitnutim diskuze jsem si vsiml, ze ten pravy "lepsi" motor-driver ma zrejme navic enkoder.. bez nej to by bylo teprve neco :-)

nebyl jsem si jisty s tou zatezi a myslim ze odpoved "krokove motory maji proste problem pracovat do promenlive zateze - s tim se proste smirte ;-) " moje domenky potvrzuje :-)

Diky
P.