rizeni krokoveho motoru

František Burian BuFran na seznam.cz
Středa Únor 25 11:51:27 CET 2015


Ajaj ja myslel ze to psal student :-) omouvam se za zatez do konference :-)

S pozdravem,

 F. Burian


---------- Původní zpráva ----------
Od: František Burian <BuFran na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 25. 2. 2015 11:50:14
Předmět: Re: rizeni krokoveho motoru

"
Zdravicko,

vpodstate mate pravdu, krokovy motor ztrati krok pokud dostane mensi proud 
nez je moment na vystupu. Pro trvaly provoz bude vzdy "topit".

Proto rikam, ze na pocatku nereste mikrokrok ani pwm,  spinejte natvrdo plny
proud dany odporem vinuti, ziskate maximalni moment a pak zjistite jestli 
bude motor vyhovovat nebo budete potrebovat silnejsi.

Vytiskl jsem roh, ale bohuzel jsem vytisk zapomel lezet doma na tiskarne. 
takze zitra.

S pozdravem,

  F. Burian


---------- Původní zpráva ----------
Od: nevrklap na volny.cz
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 25. 2. 2015 10:06:26
Předmět: rizeni krokoveho motoru

"Zdravim,

potreboval bych si ujasnit problematiku rizeni krokovych motoru.
V zasade je mi asi jasny princip mikrokrokovani, rizeni proudu - fast,mixed,
slow decay (nevim jak se to oznacuje cesky), detekce zablokovani rotoru..
Kdyz ridim motor (bipolarni 2-fazovy), tak pomoci PWM generuji dve fazove 
posunute sinusovky proudu, jejich amplituda je nejak nastavena a je v zasade
konstantni az na rezim, kdy motor stoji a obvykle se proud snizi, pokud tedy
nevadi mensi moment.. 

Jak se ale projevuje kdyz je motor naprazdno a se zatezi?
Chapal bych, ze po prekroceni nejakeho maximalniho zatezovaciho momentu 
dojde ke ztrate kroku. Pokud je zatez konstantni tak proste nastavim nejaky 
rozumny proud (aby byla nejaka rezerva) a je to OK (motor nejak topi..). 
Pokud by motor jel treba vetsinu casu +-naprazdno a jen obcas se zatez 
zvetsila, tak by musel byt pouzit porad ten maximalni proud pokud bych 
nechtel mit problemy se ztratou kroku, coz by znamenalo ze motor bude porad 
topit na maximum..?
Jeste me napada, pokud bude motor pod zatezi mohlo by byt potreba dodavat z 
venci vice enegie nez bez zateze (jina strida PWM), ale motor bude porad 
topit stejne - stejny proud vinutim?

Nevite prosim o nejake literature ktera by tohle vysvetlovala?

Diky
P.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150225/2fa398bc/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list