USB Mass Storage a MAC

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Středa Únor 25 09:55:07 CET 2015

> Ty příklady bývají asi jen pro Windows. Před léty jsem narazil na něco
> podobného, může to být i váš případ. Byl to sice stack od Keilu, Atmel
> se k tomu chová trochu lépe, ale je to složité, takže chyba se může
> vloudit i tam. Problém byl v tom, že to sice správně reagovalo na
> neobsloužený SCSI příkaz, ale nenastavila se chyba v SenseData. Driver
> pak poslal RequestSense a dostal zpět OK, což ho zmátlo.
> Windows to zřejmě nevadí, Linuxu ano. Budete muset zjistit podle
> specifikace MSC co nastavit do SenseData, pokud přijde START STOP UNIT a
> zařízení to neumí. Ladí se to fakt blbě.

Na START STOP UNIT (jakož i na všechny neimplementované příkazy)
reaguju nastavenim ILLEGAL_REQUEST (5) do SenseData a vratim
COMMAND_FAILED (1) v CSW.

Včera mi při posledním pokusu ani START STOP UNIT nepřišlo, pořád
opakuje tu níže uvedenou sekvenci. Dělá to dojem jako by nevěřil že
má disk takové parametry a zkoušel to znovu.

Pokud by to nefungovalo ani jako gateway na SD kartu, tak bych chápal
že je někde ošizená implementace. Ale SD karta funguje.
Díval jsem se teď kde se větví implmentce podle LUN a je to všehovšudy
v operacích na zjištění velikosti disku, čtení a zápis, nikde jinde.

Pokud mu zbytek obsluhy stačí pro SD kartu (navenek se to tváří jako
by to byl druhý interní disk, akorát vlastní data tahám z karty), tak
usuzuju že by mu to co je implementované (mám na mysli množinu
implementovaných příkazů) mělo stačit.

Tomáš