Zahadny svit?

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Úterý Únor 24 13:40:31 CET 2015

Mame stojaci lampu takova ta klasika se dvema halogenkami
Nahore 250W  asi s triakovou regulaci vykonu, na boku klasicka 40W halogenka
230V v G9 patici , bez regulace jen On/Off., neco jako toto
http://www.svitidlakraluvdvur.cz/produkt/stojaci-lampa-79097-22-17

Nedavno v bocnim svitidlu odesla G9 zarovka a pote co jsem v okolnich Bau a
 jinych nakupacich nasel jen vyhypovane halogenky v cenach bezmala 200Kc/ks.
Jsemi poridil na ebay LED 5W G9 za nejakych 50Kc
vypada takto.
http://www.ebay.com/itm/1X-G9-5W-69SMD-LED-Bulb-Lamp-Crystal-Corn-Light-Warm
-Pure-White-Replace-Halogen-/281606727470?pt=Iluminaci%C3%B3n&hash=item
419111a72e

Vcera dorazila, sviti pekne, ale sviti porad :-)
Pokud je vypinac v poloze On sviti jako 5W LED v porovnani s puvodni 40W
halogenkou sice trochu mene, ale ne o mnoho.
Velke prekvapeni nastalo, pri prepnuti vypinace do polohy OFF, misto
zhasnuti se snizil jas, hrubym odhadem  sviti jako 1W LED, ale sviti porad.

Zatim jsem to blize nezkoumal, ale vkradaji se dve otazky

Kde udelali soudruzi z NDR chybu ?
Chovaji se takto vsechny lampy tohoto typu?
Pokud onen 1W tece i halogenkou zacina to byt energeticky zajimave, zvlaste
kdyz si toho clovek u halogenky nema sanci vsimnout a v ramci uspor se
zakazuji zarovky
Muj odhad i toto svetlo spina triak nebo neco podobneho a nekudy prosakuje
radove 5mA.

Ciprian