OT: Inkscape vs. Draw (bylo: Re: OT Doporucte kreslici program (win))

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Únor 24 10:43:59 CET 2015

Abych se ještě vyjádřil definitivně ke vztahu OOo/LO Draw vs. Inkscape
(ostatní zde zmíněné neuvažuju, protože nejsou open source, ani
multiplatformní ):

žádný program není ideální a tak u mě má místo jak Draw, tak Inkscape.

V naprosté většině případů používám Draw, ale Inkscape má některé
funkce, které u Draw chybí nebo jsou horší.

Z těch, co jsem zatím potřeboval, to jsou třeba:

- výpočet délky křivky (teď si nejsem jistý, zda Inkscape neumí dokonce
i výpočet plochy libovolného "bramboroidu", tedy plochy omezené
uzavřenou křivkou)

- lepší převod bitmapy na vektory (trasování) - mnohem víc
nastavitelných parametrů a lepší výsledek

- v některých komplikovaných případech lepší zobrazení a možnost editace
importovaného PDF souboru

Na druhou stranu Inkscape má proti Draw pro mě nezvyklé až nepříjemné
ovládání a je pomalejší. Jeho ikonky mi dlouho připomínaly dětské
omalovánky - to se zlepšilo až v novějších verzích...

Draw je pochopitelně výrazně lépe integrován s jinými dokumenty z balíku
OOo/LO - aby ne, když je jeho součástí.

Inkscape má spoustu nejrůznějších funkcí, které při běžné práci ani
nevyužiju, čili v nabídce spíš obtěžují.

Závěrem znovu opakuju, že dobré je mít jak Draw, tak i Inkscape a teprve
časem se přiklonit k jednomu z nich. Druhý ale stále ponechat v záloze...

--
Jirka