Efektivita virtualizace

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Únor 24 09:38:40 CET 2015

> Mimochodem - otazka do plena - co preferovat na databazovem stroji ?
> Ja si myslim ze na databazovy stroj je treba pamet a to co nejrychlejsi,
> pak rychle disky a pak procesor s vetsim taktem ale mene jadry .
> Nekteri kolegove ale preferuji procesory s vice jadry i treba taktovane
> na mensi frekvenci.
>
> Mne osobne ta honba za mnoha jadry na databazovem stroji nedava smysl
> protoze je to hlavne o presouvani dat v pameti a na disku a ne
> o slozitych vypoctech . Prijde mi ze to nikdy nemuze ty jadra vyuzit.

Tady je klíčové jak je napsaná aplikace, pokud je dobře udělaná a dokáže
paralelizovat SQL dotazy  a dokáže paralelizovat SQL od různých
uživatelů (nejhorší je čekání na uvolnění zámku od předchozího dotazu)
pak je více jader výhodou.
Obecně však je většina aplikací napsána před několika lety (desítkami
let), kdy více jader bylo chimérou, takže se interně s nimi nepočítá.
Proto podle mého názoru bez znalosti aplikace dává průměrně lepší
výsledky  pro SQL server 4core na 3,5Ghz než 8core na 2Ghz.

Petr