Efektivita virtualizace

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 24 09:27:17 CET 2015

On Tue, 24 Feb 2015, RV wrote:

> No psal jsem, ze to je zjednodusenej vyklad a asi to nebylo uplne
> stastne...spis jsem mel napsat, ze v podstate muzete kazdemu virtualu
> pridelit cely vykon masiny a diky nerovnomerne zatezi (ve virtualech) se HW
> opravdu vytizi tak jako byste ty jadra jel tak jako byste mel vykon CPU na
> 36GHz - nemyslel jsem to tak, ze jeden virtual dostane 36GHz

Tohle uplne nechapu - kazdemu virtualu nemuzete pridelit cely vykon
masiny - proste ma jen tolik jader kolik, mu pri vytvareni date.
Ze kdyz pustite vic virtualu tak ten procesor vytizite vic je jasne
ale nemuzete ani pridelit vic jader bezicim virtualum nez jich mate.
Tohle neni moc prelevaci.

> [...]
> dost nestastne a resilo se to i s vyrobcem radice a myslim, ze jsme pak
> menili vsechny disky) a prevedli jsme produkci na ten virtualizovany server -
> mohu to srovnavat tedy pomerne dobre - nevim zda to je tim, ze VMware pod
> virtualem nejak dokaze kesovat pristupy na disk a nejak optimalizuje zapisy,
> ale server se opravdu chova lepe. Jednoznacne je to znat na dumpech, ktere
> driv trvaly pres dve hodiny a ted jsou za 1.5 hodiny hotove (delame je
> lokalne na druhy raid a pak se presouvaj ftpkem na fileserver)

To je zajimave . Ty stroje byly identicke a i ty OS+aplikace byly na obou
identicke ? Jediny rozdil ze na jednom byl OS primo na HW a na druhem
byl virtualizovany ? Databaze stejna a stejne nastavena ? Pokud ano
stejne si nemyslim ze to zrychlila virtualizace , spis byl ten prvni
server s vadnym RAIDem uz nejak nacaty a disk mu bezel pomaleji.

Mimochodem - otazka do plena - co preferovat na databazovem stroji ?
Ja si myslim ze na databazovy stroj je treba pamet a to co nejrychlejsi,
pak rychle disky a pak procesor s vetsim taktem ale mene jadry .
Nekteri kolegove ale preferuji procesory s vice jadry i treba taktovane
na mensi frekvenci.

Mne osobne ta honba za mnoha jadry na databazovem stroji nedava smysl
protoze je to hlavne o presouvani dat v pameti a na disku a ne
o slozitych vypoctech . Prijde mi ze to nikdy nemuze ty jadra vyuzit.