Efektivita virtualizace

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Únor 24 09:00:13 CET 2015

Dne 24.2.2015 v 8:18 Petr Simek napsal(a):

> To ne - kdyz definujete virtual tak mu pridelujete pocet jader, pamet
> a disk, takze pocet jader co dostane ty ma , vic ne.

No psal jsem, ze to je zjednodusenej vyklad a asi to nebylo uplne
stastne...spis jsem mel napsat, ze v podstate muzete kazdemu virtualu
pridelit cely vykon masiny a diky nerovnomerne zatezi (ve virtualech) se
HW opravdu vytizi tak jako byste ty jadra jel tak jako byste mel vykon
CPU na 36GHz - nemyslel jsem to tak, ze jeden virtual dostane 36GHz

> Tohle reseni uz je ale za penize a navic potrebuje externi diskove pole
> kde maji ty virtualy disky. Casem zjistite ze potrebuje zalohovat dalsim
> diskovym polem a ze kdyz na nej navesite moc virtualu tak to zacne
> zpomalovat na IOPS . Neni to tak ruzove.
samozrejme ze to neni zadarmo a neni to ani levne (myslel jsem, ze
kolega se ptal zpocatku obecne a az pak jak to ctu to aplikoval na
konkretni reseni v malem).
No vzhledem, ze ted prave migrujeme cely nas system na neco takoveho tak
vim, ze ze pole jsou opravdu nestestim - mame tu farmu pripojenou na dve
pole - je to zapojene nejak krizem (nejsem fakt architekturar) - uz
tyden migruju data ze Sybase pod Win na Sybase bezicim na Solarisu a
navic menime velikost stranek na SQL takze nehrozi zadna trivialni
zalezitost jako je dump ci bcp - pisu na to skripty a pres proxy tabulky
to prenasim - je to opravdu ocistec co se tyka rychlosti ve srovnani s
lokalnim FS - na druhou stranu je to o vysoke dostupnosti,
skalovatelnosti a vsechny bonusy, ktere mi snad dovoli klidne spat.

> Tohle se mi uplne nezda ze by na stejnem zeleze nasazenim virtualizace
> doslo ke zrychleni.
no je to tak, meli jsme dve SQL na dvou identickych serverech Thomas
Krenn 815 - jedno nainstalovane bez virtualu tedy Win 2008R2 a na tom
Sybase ASE, ktere bezelo jako produkcni a pak druhe SQL jako hot
standby, ktere jsme se rozhodli na ten server dat jako virtualizovany
OS, nebot jsme nemeli zkusenosti jak se SQL bude na virtualu chovat.
Pred rokem (podle zakona schvalnosti o Silvestru) se nam na produkcnim
stroji rozpadl raid (pomerne dost nestastne a resilo se to i s vyrobcem
radice a myslim, ze jsme pak menili vsechny disky) a prevedli jsme
produkci na ten virtualizovany server - mohu to srovnavat tedy pomerne
dobre - nevim zda to je tim, ze VMware pod virtualem nejak dokaze
kesovat pristupy na disk a nejak optimalizuje zapisy, ale server se
opravdu chova lepe. Jednoznacne je to znat na dumpech, ktere driv trvaly
pres dve hodiny a ted jsou za 1.5 hodiny hotove (delame je lokalne na
druhy raid a pak se presouvaj ftpkem na fileserver)

> Ta prenositelnost virtualu diky simulovanemu HW je skvela vec.

> Pokud maji zalohy pomoci snapshotu fungovat bez problemu musi byt jeste
> podpora v danem virtualu - aby se uzavrely transakce a ulozily na disk a
> aby se cache vyplivla na disk aby byl filesystem v konzistentnim stavu
> kdyz se dela snapshot. Neni to tak jednoduche jak to vyrobci popisuji.
>
> Navic nemame moc dobre zkusenosti s VMware s mhoha snapshoty, dela to
> pak "zvlastni" veci.
priznam se, ze nevim jak je to udelane, ale na tech nasich serverech
(ktere bezi z lokalu a ne nad polem) se musel nainstalovat jeste jeden
malinky virtual, kde bezi neco od VMware a to zajistuje tu moznost
udelat snapshot - my je delame jednou denne protoze na SQLku se krome
dat v DB nic nemeni a ty jsou zalohovany dumpy kazdych 5 minut. Takze je
to jen proforma, kdyby bylo treba obnovit virtual nekam jinam - data do
SQL by se stejne tahala extra

RV

Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.

In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.