Efektivita virtualizace

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Úterý Únor 24 07:19:49 CET 2015

Nejsem systemak (na to mame cele oddeleni), ale z pohledu aplikacniho
programatora je to prinos i vykonovy - HW je v soucasnosti pomerne
slusny, ale aplikace a OS maji problem jej vytizit -  na
dvouprocesorovem sestijadru na 3GHz s 256GB RAM proste nic rozumneho
nepustite abyste to utavil (bavim se o beznych aplikacich a beznych OS).
Po virtualizaci se vam z toho stane masina, ktera se zjednodusene tvari
jako server 1x 36GHz (2x6x3GHz), ktera dokaze prelejvat vykon mezi
virtualy (navic to muzete zdruzit do farmy, kde mate jednak
zalohovatelnost a snadnou moznost navysovat vykonu jen pridavanim
serveru) - pisu to zjednodusene neni to takhle primocare. Podobne je to
i s filesystemem - provozujeme ted cast virtualu jedoucich bez poli z
lokalnich disku a i tam je to vyrazne rychlejsi nez pri primem provozu
bez virtualizace - vidim to treba na dumpech SQL, ale i na vysledcich
ruznych seeku v DB. Navic neni ani nezanedbatelne, ze treba restart
virtualizovaneho OS je otazka vterin - u fyzicke masiny jsou to dnes
minuty nez se zinicializuji pole, ochekuji pameti apod..

Jinak zalohy se delaji pres tzv. snapshoty, ktere se daji delat i za
chodu virtualu coz je opravdu skvela vec a navic presun serveru na jinou
masinu pokud je virtualizovano solo je otazka jen prenest snapshot -
nehrozi zadne problemy s jinym HW pod tim.

RV