Efektivita virtualizace

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Únor 23 18:22:40 CET 2015

Zdravím,

kdysi dávno jsem taky Vmware-server používal, ale byla to výkonová
tragedie. Jedním z důvodů proč, byl FS, na kterém ležel vmdk. U vmware
serveru ext3, u esxi vmfs. Rozdíl mezi nimi v IO operacích byl v dobe
vmware 3.x cca 80%.
Jinak současné esxi už zdaleka není linux, ano kernel bude postaven na
linuxu, ale vše kolem je doděláno a minimalizováno.

Největší brzdou ve virtualizaci jsou (jak už tady zaznělo) IO operace na
disky.  Dokud prostředí stíhá, tak je výkonová degradace poměrně malá
(pár procent), jakmile se začnou požadavky kupit ve frontě tak je
výkonový propad drastický.

Jinak místo vmware serveru, který je fakt totálně mrtvý a neudržovaný a
nikdy nebyl svižný, je lepší použít třeba virtualbox.

Petr