Efektivita virtualizace

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Únor 23 16:44:41 CET 2015

Rozdíl ve výkonu by měl být do 10%, pravděpodobně ještě míň. Mnohem
typičtější příklad je, že na serveru běží dvacet virtuálních serverů a ty se
dělí o výkon, protože většinu doby je většina serverů nevytížená. Představa,
že našich 70 serverů nepoběží na třech host serverech, ale každý stroj bude
jedna mašina, je nereálná.
Na doma je ve většině případů nasazení takovéto virtualizace naprostý
nesmysl i proto, že s hostem se nedá normálně pracovat. Naopak ve firmě, kde
běží i jenom dva servery to smysl má, protože se významně ušetří na
investici za hardware. Většinou stačí rozumně dimenzovat paměť, která není
moc drahá, zbytek parametrů je pak srovnatelný, jako kdyby se kupovaly dva
servery.
Cokoliv, co poběží nad normálním systémem je řádově pomalejší, speciálně pak
mrtvý VMware Server. Pokud si nehrajete s nastavením sítě, tak doporučuju
přejít na VMware Player.