USB napajeni

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Únor 22 08:49:51 CET 2015

> Dobrý den všem,
>
> Jak funguje tohle?
> http://www.novinky.cz/internet-a-pc/362277-vymysleli-uzitecnou-vychytavku-a-miliony-se-zacaly-sypat.html
> To jako když se nepřenášejí data, jde odebírat víc než obvyklých 0,5 A?
> Nebo naopak při přenosu jde jen 0,25?
> Nebo je to jen nějaká další úchylná vlastnost Iphonu?
>
> PH
Zdravím,
  podle mne to bude to, že některá zařízení rozeznávají na USB buďto "počítač"
nebo "nabíječku". Nabíječka se rozezná na základě zkratovaných vodičů D+ a D-.
Pokud zařízení pozná, že je připojeno k nabíječce, dovolí si tahnout více
proudu, než když je připojeno k počítači. Některé USB porty to snesou, jiné
ne. Některé (nesprávně udělané, s nefunkčními ochranami) by možná mohly při
delším použití i odejít, kdo ví. Rozhodně bych si takový kabel nepořizoval :-).
  Mimochodem Nokie, které měly USB napájení, přímo vyžadovaly, aby nabíječka
byla označena těmi zkratovanými daty. Z nabíječek, které ani nenavázaly
datovou komunikaci (tj. to nebyly počítače), ani neměly data zkratovaná, se
vůbec nenabíjely.
  Zdraví Pavel