Ovladani PCB editoru (bylo: Re: Kicad a arduino)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Únor 19 11:19:41 CET 2015

Zpomaleni je relativni. U zacatecnika samozrejme ciste graficky UI povede k rychlejsi schopnosti sw vyuzivat a tedy dojit k prvotnim vysledkum. Ale profik samozrejme pomoci vyuziti klavesnice dosahne daleko vyssiho vykonu. Je to srovnatelne se seriovym/paralelnim prenosem dat. Budto klikam jednou mysi a musim si tou stejnou mysi neustale chodit pro nove nastroje, pripadne je ikonkoidne nastavovat (seriovy zpusob). Nebo mys pouzivam predevsim jako prostredek pro urceni polohy a zbytek rikam klavesnici (obdoba paralelniho zpusobu).
Ja osobne mam rad programy, ktere nabizi oba zpusoby. Podle cetnosti a intenzity prace v nich postupne prechazim na ten klavesovy. Naopak kdyz neco pouzivam jednou za pul roku jedno odpoledne (treba Eagle :-), nechavaji me klavesy klidnym a ovladam takovou vec temer 100%ne mysoidne.

Musim rict, ze znam par lidi, kteri profesionalne pouzivaji (a dokonale umi) napriklad Photoshop, a je skutecne radost jim koukat pres rameno, kdyz pracuji. Jde jim to si tak 10x rychleji nez by to slo me, i kdyz znam veskere nastroje, ktere pouzivaji a pouzil bych je uplne stejne, jenom na rozdil od nich povetsinou mysoidne.

Jakub Serych