OT: Re: Energetika - chytre site

Středa Únor 18 13:12:32 CET 2015

S tou samostatností asi tak - pořídit si FV panely na střechu dnes není
zas až tak drahé. Nejdražší je na tom baterka pro ostrovní režim. Tady
se nám nabízí (snad) cenově dostupná akumulace přes síť, myslím že
přesně tohle spoustě solárních nadšenců strašně chybělo. Panely na
střechách mají a měniče taky - jen to spustit naplno. Samosřejmě baterka
pro případný black out je pro zajištění nejnutnější spotřeby dobrá, při
nejhorším baterku má i auto a dá se pro dobití občas nastartovat. Takže
baterka a solár už nutně nemusí souviset :-) Kdo bude mít elektromobil
(jak se to ta nová koncepce snaží podpořit), bude při black outu úplně v
pohodě. Pokud se elektromobily rozmůžou hodně, bude to sice další
významná zátěž sítě, ale při dobře nastaveném rozdělení tarifů bude síť
zatěžovat kdy je to potřeba, energie by v tu dobu měla být levná a
vlastně to energetice pomůže. Pokud to správně dotáhnou do konce, mě se
to líbí. Moc tomu s naší legislativou ale nevěřím :-(
Anděl