OT: Re: Energetika - chytre site

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Únor 15 19:52:41 CET 2015

Ono to je smíšené: http://www.chytryodberatel.cz/cena-elektriny-slozeni.aspx

> Cena elektřiny je tak nízká, že se nevyplatí stavět nové elektrárny vyjma
> dotovaných zdrojů. Pokud se vám to zdá divné, tak na vině je politický ekoterorizmus, stačí se podívat na účet od
> dodavatele elektřiny. Trh s elektřinou v Evropě je značně zdeformovaný.

To nezpochybňuju.

> Elektřiny začíná být nedostatek a bude hůř, tak se začíná šetřit a to za cenu sakra velkých nákladů. Hodně málo evropských
> států je plně soběstačně ve výrobě elektřiny. Plánované úspory, které jsou dosahované s vysokými náklady jsou
> nedostatečné, tak se musí zavádět další, které také budou nedostatečné (tedy v realitě, ne na papíře, tam se nějak
> ignoruje slůvko až přes slovem úspora)

Též souhlas. Jakkoliv jsem poměrně ekologicky orientovaný, tak mi přijde
absurdní např. likvidace stávajících nebo zákaz stavby nových jaderných
elektráren.

Myslím si, že při vyvážené směsi snižování spotřeby a na druhou stranu
vývoje jádra zejména v oblasti bezpečnosti (laicky si představuju třeba
i umístění pod zem) by se situace časem stabilizovala.

Zřejmě k tomu ovšem není "vůle". Proč, to netuším. Právě třeba v oblasti
strategického uvažování podobného druhu by měla být role jinak co možná
nejmenšího státu...

--
Jirka