Vlastnosti editoru schemat a PCB (bylo: Re: Kicad)

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Únor 14 12:37:39 CET 2015

kazdy ma ine potreby :-)

Paradoxne potreba vela vrstvovych dosiek so zvysujucou sa hustotou
integracie postupne klesa. FPGA maju plne konfigurovatelne piny, vela
veci uz nevyzaduje masivne paralelne zbernice, lebo vsetko bezi CML
alebo LVDS seriovymi parmi. Na vela doskach stacia 4, maximalne 6
signalovych vrstiev. Nase veci samozrejme nie su meritko toho ako to
vyzera v priemysle, ale co som za poslednych 15 rokov vypozoroval bol
peak na 20-32 vrstvach v case diskretnej logiky, potom to postupne
kleslo na 12-16 vrstiev v casoch, ked sa prevodniky, pamate, alebo
gigabitove linky pripajali paralelne, na 8-12 vrstiev v sucasnosti.

Casto vidim, ze je navrhar lenivy (ved on to neplati) a pouzije celu
napajaciu vrstvu aby prepojil povedzme lokalny 1V stabilizator ku
napajacim pinom jadra FPGA/procesora, pricom mu staci polygon 1x3 cm,
ktory sa nepretina s inymi napajacimi polygonmi. Mali sme pripad, kedy
sa nam podarilo zredukovat 16 vrstvovu dosku na 10 vrstiev, len tym ze
sme trvali na tom aby to urobil :-)

Co sa ale dostava do popredia je hustota spojov. Standardne su uz
100/100um a robia sa uz celkom bezne 83/83um s dierami 0.2mm. So
zverstvami typu capped/filled/blind/burried vias, alebo back-drilling.

Aby sme sa vratili k Eagle. Ma pripravene hotove ulp na pripravu gerber
suborov, nie je to nic zlozite. Niektore firmy prijimaju zakazky aj
rovno v Eagle. Ked potrebujem vyrobit 1 kus niecoho co sa nemusi dalej
dokumentovat tak kludne poslem do Printedu Eagle subor a o tyzden mam na
stole hotovu dosku, niekedy aj osadenu. Super komfortne ked nie je cas.

b.