Kicad

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Pátek Únor 13 23:12:39 CET 2015

Zdravím,

já mám s LSD4 ty nejhorší možné vzpomínky. Úplná noční můra.
Dali mě to v práci. Do té doby jsem v jiné práci dělal v Eagle.
Asi 1,5 roku jsem trpěl a nakonec jsem si za své koupil Eagle.
Nebýt v té době zrovna ekonomická krize, tak bych hledal místo jinde.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 13. 2. 2015 22:24:27
Předmět: Re: Kicad

"Já dělám všechno už mnoho let ve Formice a tam jsem zvyklý, že se
všechno tahá přes netlist. Mám stále ještě starou dosovskou 4.1, třeba
je to v té nové jinak - ale dost o tom pochybuju. Když ve .sch něco
zruším, v .pcb to je nezapojené a musím to ručně vyhodit :-(
Každý program má jinou filozofii ... v šerém dávnověku, úplně první
návrhový systém Sanops (předchůdce LSD2000)
http://www.lsd2000.cz/lsd5/cp1250_5/history.htm potřeboval pro kreslení
spoje nejdřív zadat číslo spoje. Dost mě to otravovalo a přechod na
systém Formica byl v tomhle dost úleva. Ve Formice jsem si zase dlouho
zvykal na jinou vlastnost. Pokud má být spoj opravdu spojený, musí osa
spoje navazovat na osu druhého spoje nebo musí vycházet ze středu padu.
V Sanopsu stačilo že se spoje nějak dotkly a bylo jedno jak. Ale zvyknul
jsem si, člověka to aspoň nutí mít v tom pořádek :-) Nevím jak jsou na
tom jiné systémy (Kicad, Eagle...)

Anděl

Dne 13.2.2015 v 20:54 Jirka napsal(a):
> [...]
> doprednou anotaci stejnym stylem, jako to ma Eagle.
>
> Tedy otevreny jak *.sch, tak *.brd soubor zaroven a jakakoliv zmena ve
> schematu se okamzite sama projevi na desce.
>
> Pokud jsem to dobre pochopil, tak u KiCadu je pri prechodu *.sch =>
> *.brd nutny jakysi mezikrok s netlistem a prime "real time" svazani
> *.sch a *.brd tedy neexistuje...
>
> Je to tak?
>
> KiCad jsem nikdy vazneji nezkousel (i kdyz ho mam nainstalovany). Pro
> vyvoj a vyrobu v podstate vzorkovych mnozstvi je pro me tahle
> vlastnost u Eagle neocenitelna a naopak jinde by mi hodne chybela.

ln=en