FV panely

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Pátek Únor 13 10:38:55 CET 2015

V texte:

> niekedy potom, co vypustim objem vysokopotencialoveho a voda sa don

Tady je chyba v uvaze - prvni zasobnik nema zaruceny ohrev ale druhy ano.
Tezko tedy muze byt ve druhem zasobniku chladnejsi voda nez v prvnim -
odkud by se tam vzala kdyz priteka z toho prvniho ?

***********************
Chyba v uvahe. Druhy zasobnik NEMA zaruceny ohrev. Jeho ohrev je zavisly na aktualnom case (povoleni z HDO)
Alebo je zapojeny mimo HDO a ma zaruceny ohrev, ale potom to nema suvis so znizenym tarifom.
***********************

> premiestni z nizkopotencialoveho. (obycajne vecer po sprchovaniach) V
> noci je tma a nizkopotencialovy nekuri...a v tom druhom voda chladne.

V noci se prave ten druhy ohriva nocnim proudem.

***********************
a v kadzdej chvili (7x24) straca energiu vyzarovanim, vedenim, prudenim, ... ,... a odberom vody a dotekanim studensej.
***********************

> Straty mam aj tu. Pre straty musim ratat nie len rozdiel teplot, ale aj
> prestupovu plochu pre dany objem pri guli, nasleduju ostatne tvary. Cim
> viacej povrchu na obalenie objemu, tym viacej strat. Niektore riesenia

Tak samozrejme - vetsi objem mensi merna ztrata. Ale pokud si pamatuji slo
o to jak zapojit solar ke stavajicimu reseni. Ne jak stavajici reseni
zahodit a zacit od zacatku.

***********************
Asi ano, ale vzdy je to na technickom rieseni a financnom vyjadreni.
Nepadla ziadna uvaha o stave sucasneho riesenia a jeho komponentov.
Nepadla ani zmienka o moznosti pripojenia novej spiraly do sucasneho zasobnika.
Nepadla ani zmienka o priestorovych moznostiach.
Nepadla ani zmienka o zvykoch pouzivatelov, a ich poziadavkach, ... spotrebe
***********************

Viz vyse - pokud trvale nevypnu nocni ohrev tak tezko muze byt voda
v druhem zasobniku studenejsi nez v prvnim. Podotykam ze druhy zasobnik
sam o sobe staci na pokryti spotreby teple vody.

Pokud mate vykon "nizkopotencialove" casti takovy ze ohreje 70stupnu - je
to jeste vubec nizkopotencialove teplo ? Vymyslel jste si najednou parametry
kdy je vlastne ten doohrev je zapotrebi jen obcas, ale puvodni tema bylo
ze solar nema vykon aby to vyhral na potrebnou teplotu. Pak plati vse
o problemu legionely a nutnosti prohrivani celeho objemu 2x tydne

***********************
OK. Je ohrev elektrickou spiralou nizkopotencialove teplo? Podla mna nie. A je uplne jedno, ci ju napaja solarny panel alebo sietovy rozvod.
***********************

> Pri FV ohreve sa ohrieva stale, ked svieti slnko. Pri obycajnych
> paneloch riadenie porovnava napr. teplotu v spodnej casti zasobnika s
> teplotou na vystupe panelov. Ak je rozdiel teploty dostatocne velky,
> zapne sa cerpadlo a pretlaci teplu vodu do zasobnika. Ked je rozdiel

To je bezny zpusob rizeni pro solarni kolektory, ale puvodni tema
bylo solarni panely a ohrev topnym telesem.

Toto bolo k vyjasneniu pojmov "nizkopotencialovy zdroj"

Moj nazor je, ze seriove riesenie je vhodne len v pripade, ze prvy zasobnik je velky, posledny zasobnik ma energiu na poziadanie VZDY a je maly, uplne idealne "prietokovy ohrievac"
Ak mate svoj nazor a svoje riesenie, tak ho kludne zrealizujte.

Dodo