co2 v dome

prochaska na divesoft.cz prochaska na divesoft.cz
Pátek Únor 13 08:40:52 CET 2015

Pokud se jedná o atmosférický tlak, je praktického hlediska jednodušší
použít procenta, ale děje při dýchání jsou závislé spíše na parciálních
tlacích zúčastněných plynů. Za atmosférického tlaku 100 kPa odpovídá tomu
parciálnímu tlaku 500 Pa koncentrace 0.5 %, což je hranice bezpečné
koncentrace. Ale pokud bychom byli v prostředí pod tlakem 1 MPa (odpovídá
hloubce ve vodě 90 m), koncentrace 0.5 % CO2 (při 1 MPa odpovídá
parciálnímu tlaku 5 kPa) by nás zabila, zatímco parciální tlak CO2 500 Pa
(který při 1 MPa odpovídá 0.05 %) bude stejně bezpečný jako za
atmosférického tlaku.

Aleš Procháska