SN74AUP1G14 - latch-up pri zapnuti napajeni

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Únor 12 14:58:59 CET 2015

> Samozrejme, "kvalita" toho parazitneho tyristora a teda podmienky, za
> ktorych zopne, zalezia od milion veci (vertikalna struktura, geometria I/O
> obvodov, charakter prvkov zamerne pridavanych na potlacenie latchupu,
> teplota, urcite som na nieco zabudol), takze rozne rady logiky sa budu
> spravat rozne, ale to neznamena, ze trebars rad XXX je univerzalne "lepsi"
> ako rad YYY, bo to zavisi aj od toho, ze ako ten "zly signal" presne
> vyzera v case a v napatiach, t.j. od toho, ako ho presne zapojite.

To samozrejme zcela souhlasim, ale vymenit jeden typ za druhy se primo
nabizi jako prvni krok. LVC uz jsou na ceste, navic je v TME meli
vyrazne levnejsi nez u Farnellu.

Mozna ciste z vedeckych duvodu udelam jeste nejake pokusy s puvodnim
typem, moc sanci mu ale nedavam. Ano, system zemi na DPS neni rozhodne
idealni, protoze jde prakticky o ss obvody pracujici s velkymi
napetovymi urovnemi a malymi proudy a tak jsem to nijak nehonil.
Latch-up me fakt nenapadl...

> Latchup je zopnutie parazitneho tyristora v CMOS strukture a ako
> vsetky tyristory, ani tento sa neda vypnut inak nez ze mu odstranite
> napajanie.

Nebo mu nedovolit dosahnout pridrzneho proudu, coz jsem taky nekde cetl
jako mozne reseni problemu... No, bude to jedna z cest pro pokusy se
stavajicim AUP.

--
Jirka